Forum is het grandioze magazine van Politeia, de officiële studentenvereniging voor de faculteit van de Politiek en Sociale wetenschappen aan de Universiteit Gent.

Wij houden mensen als de beste op de hoogte van het reilen en zeilen op de Faculteit. Wij bieden een interessante, studentikoze blik op het nieuws in de wereld van politiek, communicatie en sociologie. Natuurlijk vullen we dit ook aan met alle must-knows in het studentenleven in onze favoriete studentenstad.

Interview – Verkiezingstress

Wat te doen als je voor de eerste keer in je leven moet stemmen? Hoe belangrijk zijn regionale verkiezingen? Deze vragen spelen misschien op in jouw hoofd, terwijl deze bij anderen allemaal zeer logisch lijken. Wat drijft 18, 19 of 20 jarigen om zich al te stellen als gemeenteraadslid, wanneer zij zelfs nog nooit gestemd hebben? En ben je een uitzondering als je er niet in meegaat? Want zo voelt het soms wel als Pol en Soc’er zonder deze ambities. Wij vroegen het aan iemand die 20 jaar is en opkomt, Bjarne Keytsman, de PR-intern van Politeia en opkomend lid voor Groen in Zottegem. Hoe belangrijk zijn gemeenteraadsverkiezingen volgens jou? Heel belangrijk, omdat het een verkiezing is waar de

TEST - HOE POLITIEK INCORRECT BEN JIJ?

Neem snel een blad papier, pen en je politieke verstand bij de hand en vul deze test in! Je bent nieuw op Twitter, wat doe je? A. Twitter, wat is dat? Ik lees alleen boeken gemaakt van recyclagepapier en drink ondertussen een theetje dabei. B. Bart de Wever volgen. C. Theo Francken volgen. D. Ik volg zoveel mogelijk politici en geef mijn mening over alle actuele problemen. Je zit op je gemak te chillen in het parlement. Jij… A. Bent er helaas niet geraakt want je wou de wereld verbeteren door geen extra CO2 uit te stoten. Ook had je nog een betoging om bij te wonen. B. Bent volop je haar goed aan het leggen omdat je straks selfies gaat nemen met al die coole BV’s. C. Vertelt een, wellicht ze

Tips - Studenten kunnen ook sportief zijn

De vooroordelen waarmee de traditionele student te kampen heeft zijn legio. Gaande van zuipschuit tot gediplomeerde luiaard. De waarheid bevindt zich ergens tussen fitte, gezonde modelstudent en voorgaande verwijten. Hoog tijd dus om ons sportimago wat op te poetsen. Een ideale manier om het laagje Rombautjes en het bier af te trainen is lopen. Toegegeven, dat klinkt oubollig. Meer nog, dat is ook oubollig. Zeker als je op je eentje ’s avonds laat tegen het schemeren gaat lopen, in de koude wintermaanden, Zonder muziek, zonder vrienden en dwars doorheen het nauwelijks verlichte citadelpark. Een aantal gewone en ongewone tips kunnen zo’n training al wat draaglijker maken. Vermijd het citadelp

Studies - Uw studententijd is meer dan alleen studeren

Binnen Politeia is er één iemand verantwoordelijk voor wat er na onze studies gebeurt, namelijk Career & Development. U hoort het misschien al in Keulen donderen, maar sta mij toe om mijn functie even te duiden. Wij organiseren evenementen, vaak in samenwerking met de faculteit, omtrent afstuderen en de zoektocht naar een job. Hoewel de meeste van jullie nog ver verwijderd zijn van het afstuderen, en dus pas later in aanraking zullen komen met Career & Development, wil ik deze kans toch aangrijpen om u al 1 zeer belangrijke tip te geven en dat is, doe meer dan studeren! Deze tip lijkt op het eerste zicht misschien juist een negatief effect te kunnen hebben op uw afstuderen en uw zoektocht na

Recensie - Een stukje revolutie in Gent!

Wie denkt aan revolutie denkt al snel aan deze iconische foto. De portretfoto van revolutionist Che Guevara getrokken door Alberto Diaz Gutiérrez, Beter gekend (en bekend) als Alberto Korda op een plechtigheid in de haven van Havana, hoofdstad van Cuba. Fototentoonstelling Korda: Beauty and Revolution liep van 19 mei tot 19 augustus 2018 in de mooie Sint-Pietersabdij te Gent. Met meer dan 200 foto’s kreeg je een mooi beeld over wie Korda was als fotograaf maar ook als mens. Voordat hij de persoonlijke fotograaf werd van Fidel Castro (ex-leider van Cuba) werkte hij voor reclamebureaus. Iets wat totaal het tegenovergestelde was van wat hij voor Castro en Guevara in de jaren 50 deed. Dit toont

Recept - 404 ERROR COOKING SKILLS NOT FOUND – of toch wel!

Net op kot en nog nooit een deftige maaltijd klaargemaakt? Heb je al stress dat je de weg naar de Albert Heijn niet gaat vinden maar toevallig altijd in een frituur belandt? Have no fear, je eerste EZ-PZ (en echt mega lekkere) receptje is here! Zoals uw mama waarschijnlijk al talrijke keren heeft gezegd: het is belangrijk om gezond te eten op kot en uw dagelijkse portie groentjes binnen te hebben. Houden we ons daar strikt aan? Natuurlijk niet (sorry mama). Is het af en toe wel eens plezant om het gevoel te hebben dat je iets gezond en lekker gekookt hebt? Jazeker! Een goede balans tussen eens een frietje, kebab, … en een zelfgekookte maaltijd is dé key. Vandaag geef ik jullie dan ook een re

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Over ons

De officiële studentenkring van de Gentse faculteit politieke en sociale wetenschappen.

Ons doel is om het leven van de student ietsje aangenamer en draagbaarder te maken.

Adres

Universiteitstraat 8

9000, Gent

praeses@politeia-gent.be

Zondagavond update

• Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Snapchat Social Icon

© 2020 Politeia Gent