Forum is het grandioze magazine van Politeia, de officiële studentenvereniging voor de faculteit van de Politiek en Sociale wetenschappen aan de Universiteit Gent.

Wij houden mensen als de beste op de hoogte van het reilen en zeilen op de Faculteit. Wij bieden een interessante, studentikoze blik op het nieuws in de wereld van politiek, communicatie en sociologie. Natuurlijk vullen we dit ook aan met alle must-knows in het studentenleven in onze favoriete studentenstad.

Erasmus- Brno, Tsjechië

Ook deze week publiceren wij weer een verslag van iemand die op Erasmus ging. Vandaag vertelt Ewout over zijn ervaring vorig jaar! Hey! Ik ben Ewout Demuynck, masterstudent journalistiek aan de vakgroep communicatiewetenschappen en ik ben vorig academiejaar een half jaar op Erasmus geweest naar Brno. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord toen ik het als mijn eerste keuze opgaf. Brno is een studentenstad van ongeveer een kleine 400.000 inwoners, gelegen in het hartje van Tsjechië. Hoewel ik er enorm naar uitkeek, zat ik ook wel met wat twijfels voor vertrek. Iets wat logisch is natuurlijk. Ik ging een half jaar naar een bestemming waar ik niets of niemand kende. Achteraf gezien bleke

Erasmus - Zoë in Genève, Zwitserland

Vanaf 19 november publiceren wij elke maandag een artikel over iemand zijn erasmuservaring. Om onze erasmusreeks af te trappen, geven we jullie het verhaal van Zoë Franssen. Zij vertrok begin dit semester naar Genève en geeft ons een kort verslag over haar ervaringen. Ik ben Zoë, een studente sociologie en dit jaar werk ik mijn eerste semester af aan de ‘Université de Genève’. Ja hoor, je leest het goed, Genève, de bekendste en grootste Franstalige stad van Zwitserland. Klinkt impressionant, hé? Dit dacht ik immers ook toen ik hier begin september aankwam. Een compleet ander leven in een vreemde stad stond me te wachten. Ik zou voor de eerste keer op mezelf moeten wonen, ik zou me wegwijs m

Column - 11.11. Singles’ day?

​‘Hé, vandaag is het Singles’ day’ wist mijn mama me gisteren te vertellen nadat ze -het begint een ochtendritueel te worden- enkele shoppingsites had bezocht. Het is wat? Niet enkel een subtiele hint dat ik eens voor een schoonzoon moet zorgen, maar het bestaat echt: Singles’ day. Pas na enkele twijfels om mijn vrijgezellenleven te vieren, valt het me in: het is ook Wapenstilstand. Wat doet een excuus om te shoppen op de herdenking van deze historische dag? 11 % korting. Dat krijgen singles op deze feestelijke dag. Shoppen, shoppen, shoppen? Neen, want zelfs al mocht het dit jaar niet op een zondag vallen, waren alle winkels dicht, want, klein detail, 11 november is de dag van de wapenstils

10 YouTubekanalen die elke politieke wetenschapper moet kennen

Het is het moment van het jaar wanneer er overal lijstjes met must see kerstfilms verschijnen, maar wij zouden de faculteit Pol & Soc niet zijn als we het niet anders deden. Deze lijst met de 10 meest interessante YouTube kanalen voor politieke wetenschappers, maar ook voor studenten in het algemeen, biedt de mogelijkheid om uw kennis over politiek, maatschappij, de wereld… uit te breiden buiten de lessen om. Nog een pluspunt, zo heb je er meteen ook nieuw entertainment bij voor wanneer je weer begint te blokken. 10. The Daily Conversation Op plaats 10 van deze lijst vinden we een kanaal waarvan het merendeel van de video’s gaat over opkomende wereldsteden, verstedelijking, populatie, en me

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Over ons

De officiële studentenkring van de Gentse faculteit politieke en sociale wetenschappen.

Ons doel is om het leven van de student ietsje aangenamer en draagbaarder te maken.

Adres

Universiteitstraat 8

9000, Gent

praeses@politeia-gent.be

Zondagavond update

• Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon
  • Snapchat Social Icon

© 2020 Politeia Gent