Forum is het grandioze magazine van Politeia, de officiële studentenvereniging voor de faculteit van de Politiek en Sociale wetenschappen aan de Universiteit Gent.

Wij houden mensen als de beste op de hoogte van het reilen en zeilen op de Faculteit. Wij bieden een interessante, studentikoze blik op het nieuws in de wereld van politiek, communicatie en sociologie. Natuurlijk vullen we dit ook aan met alle must-knows in het studentenleven in onze favoriete studentenstad.

Erasmus- Brno, Tsjechië

Ook deze week publiceren wij weer een verslag van iemand die op Erasmus ging. Vandaag vertelt Ewout over zijn ervaring vorig jaar! Hey! Ik ben Ewout Demuynck, masterstudent journalistiek aan de vakgroep communicatiewetenschappen en ik ben vorig academiejaar een half jaar op Erasmus geweest naar Brno. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord toen ik het als mijn eerste keuze opgaf. Brno is een studentenstad van ongeveer een kleine 400.000 inwoners, gelegen in het hartje van Tsjechië. Hoewel ik er enorm naar uitkeek, zat ik ook wel met wat twijfels voor vertrek. Iets wat logisch is natuurlijk. Ik ging een half jaar naar een bestemming waar ik niets of niemand kende. Achteraf gezien bleke

Erasmus - Zoë in Genève, Zwitserland

Vanaf 19 november publiceren wij elke maandag een artikel over iemand zijn erasmuservaring. Om onze erasmusreeks af te trappen, geven we jullie het verhaal van Zoë Franssen. Zij vertrok begin dit semester naar Genève en geeft ons een kort verslag over haar ervaringen. Ik ben Zoë, een studente sociologie en dit jaar werk ik mijn eerste semester af aan de ‘Université de Genève’. Ja hoor, je leest het goed, Genève, de bekendste en grootste Franstalige stad van Zwitserland. Klinkt impressionant, hé? Dit dacht ik immers ook toen ik hier begin september aankwam. Een compleet ander leven in een vreemde stad stond me te wachten. Ik zou voor de eerste keer op mezelf moeten wonen, ik zou me wegwijs m

Column - 11.11. Singles’ day?